Divendres

GRUP DE DIVENDRES A LES 16,45H – LLISTAT DE DEURES

FINAL DE CURS

Dia 13: Sessió de 16,00 a 16,45, per seguir preparant el certificat.

Dia 20: Sessió normal, per a preparar el certificat. Corregirem aquests deures.

Dia 27: Examen oral. Consulteu-ne els horaris.

Abans de l’examen escrit cal lliurar:

a) Una redacció de 150-200 paraules sobre la pel·lícula Barcelona: un mapa, o alguna del cicle de Ventura Pons. Si no vau anar a la Filmoteca, descriviu-me una pel·lícula (o un personatge) qualsevol.

b) Una carta, de 150-200 paraules, sobre la vostra relació amb la llengua catalana (què heu après enguany, quins plans teniu, què us agradaria haver fet, etc, etc, etc.).

Ja s’acaba el curs i sou un grup magnífic. Tot un plaer haver estat el vostre professor.

CLASSE 14: 1 d’abril (test)

Aquí teniu els deures. Feu-los, els corregirem a la primera classe del maig. És la part de comprensió escrita d’un model d’examen de B1, com el que fareu la primera setmana de juny. Si no us heu apuntat encara als registrats, aquí teniu les instruccions.

Recordeu que heu de lliurar una redacció de 150-200 paraules sobre la pel·lícula Barcelona: un mapa, o alguna del cicle de Ventura Pons. Si no vau anar a la Filmoteca, descriviu-me una pel·lícula (o un personatge) qualsevol. Aquesta redacció comptarà per nota.

Si algú vol avançar feina amb els subtítols d’Arròs Covat (com ja han fet algunes companyes), aviseu i us enviaré un capítol.

Pels que vulgueu ampliar coneixements i començar a combinar pronoms:

Llibre “Nivell C”: Llegir 148 – 153 i fer els exercicis de combinació de pronoms 1-5.

CLASSE 13: 25 de març (repàs de pronoms; sessió 3 d’Arròs Covat; premi literari)

Aquí teniu els deures; feu-los.

CLASSE 12: 18 de març (repàs de pronoms; sessió 2 d’Arròs Covat; premi literari)

Aquí teniu els deures; feu-los. Estan en un dialecte diferent del meu. Intenteu localitzar les diferències, i dir-me quin és.

Si teniu temps, acabeu de veure el capítol de Plats Bruts (hi ha 3 parts, disponibles a Youtube), i ens expliqueu qui és l’assassí.

CLASSE 11: 11 de març (repàs i combinació de pronoms; sessió 1 d’Arròs Covat)

Identifiqueu a la lletra de la cançó treballada a classe el màxim nombre d’expressions col·loquials (col·locacions del dia a dia); si podeu descobrir la relació amb el clip, us faré un monument:

CLASSE 10: 4 de març (repàs de pronoms i subjuntius; sessió 0 d’Arròs Covat).

Aquí teniu la cançó treballada a classe (Roma, de Manel), i aquí la lletra. Qui tingui textos per traduir (Ana i Marko) pel premi literari, que els porti a la propera classe.

Llibre “Nivell C”: Llegir 148 – 153 i fer els exercicis de combinació de pronoms 1-5

CLASSE 9: 25 de febrer (repàs dels pronoms + subjuntius)

Ser/estar: p.273-4, del llibre “Nivell C”. Material de suport aquí.

Investigueu (i ens ho expliqueu a classe!) sobre algun personatge / tradició / manifestació cultural d’un dels dos anuncis següents (eviteu Gaudí, la Sagrada Família i tots aquests tan recurrents):  

CLASSE 8: 11 de febrer (repàs de l’OI + aconsellar + ser/estar)

Llibre d’exercicis: pàg. 69-72 i 77-78.

Recordeu que el dia 19 no hi haurà classe, i el 26 començarem el tall de traducció audiovisual (Arròs Covat).

CLASSE 7: 4 de febrer (repàs + OD)

CLASSE 6:  3 de desembre

Llibre d’exercicis: pàgines 9 i 10.

Cançons emprades a classe (tot el lèxic és susceptible d’entrar al test). Ambdues són de l‘Ovidi Montllor, un dels personatges més estimats arreu dels Països Catalans per la seva música, i el seu compromís polític i social. Tot un heroi del poble treballador català!

La samarreta: cançó i lletra.

Serà un dia que durarà anys: cançó (no he trobat l’original, us deixo una versió “punk” d’Inadaptats) i lletra.

Mireu el segon capítol de la sèrie Arròs Covat. Aneu a la web (www.arroscovat.com) i a “capítols” hi podreu accedir.

Els que sabeu també castellà, aquí teniu la web de l’APM?. I en aquest canal de Youtube podeu veure tots els capítols. És el millor programa de la història de la TV (el miro cada setmana) però no sé si funcionarà entre el públic no-català. Ja em direu què us sembla.

CLASSE 5: 19 de novembre

Llibre d’exercicis: pàgina 84, exercicis 27 i 28.

Mireu el primer capítol de la sèrie Arròs Covat. Aneu a la web (www.arroscovat.com) i a “capítols” hi podreu accedir.

CLASSE 4: 12 de novembre.

Llibre d’exercicis: Estudiar el present de subjuntiu dels verbs regulars i dels irregulars de la pàgina 42; fer les pàgines 36, 37, 38 i 39.

Podeu consultar els usos del present de subjuntiu aquí (descarregueu-vos el document en format .doc): present_subjuntiuDV

Qui no hagi lliurat la redacció del Santi i la veïna que ho faci, perquè es puntua.

Cançó treballada a classe: La violació, d’Albert Pla

http://www.goear.com/files/external.swf?file=6c32d4b

CLASSE  3: 5 de novembre

Redacció de 100 paraules sobre què va passar entre la veïna i el Santi. Posaré nota, féu-ho bé, que en sabeu!

Llibre d’exercicis: Repassar la pàgina 4 i fer la pàgina 5.

CLASSE 2: 29 d’octubre
La sèrie que us vaig comentar la penjaré a partir de la setmana vinent; és realment molt bona. Avui, emperò, mireu-vos aquest capítol del 4 cats, un projecte de l’Institut Ramon Llull per a l’aprenentatge del català. El podeu veure aquí, amb o sense subtítols i amb informacions addicionals sobre context, lèxic i gramàtica disponibles en cinc idiomes diferents.

Llibre d’exercicis:  pàgines 3 i 4 (pretèrits);  pàgines 17 i 18 (el temps); pàgina 82, exercici 12 i 14 (les hores).

CLASSE 1: 22 d’octubre de 2010

– Registrar-se a http://www.parla.cat

Deixa un comentari